MUZICA este arta care exprimă sentimente, idei, stări psihice transpuse în imagini artistice sonore.
MINIMALUL este un stil aparte de muzica foarte “pe val” cum se spune. Curentul minimal.
Este destul de evident care au fost tendintele muzicale 2006. DJ-ii straini cunoscuti au venit in premiera in Romania, un numar si mai mare de artisti noi, care au debutat in 2006. Si pe langa asta, o traiectorie muzicala atipica fata de ce a fost pana acum in seturile multor DJ-i, atat straini cat si romani: minimalul.
Chiar daca unii se feresc sa se considere “minimalisti”, si nu se stie de ce se feresc, altii o declara cu mana pe inima, stiind ca merita promovat, ascultat, simtit; altii raman indiferenti iar altii sunt luati de val, influentati de noile tendinte in materie de muzica. Cat de noi sunt aceste tendinte, ramane de vazut. Apar fuziuni inedite. Insa se observa trecerea de la trance – techno – minimal, progressive – minimal. Toate, din 2006, duc spre “minimal”. Cei care stiu ce inseamna minimal stiu ca nu exista o definitie in cuvinte.
Insa valul de “minimalisti” care a luat o amploare suspecta in ultimul timp, ne face sa ne intrebam ce inseamna de fapt minimal.
Ca sa ne facem o idee mai concreta asupra definirii acestui curent, o parte din DJ-ii romani din mai multe zone muzicale au spus ce reprezinta pentru ei “minimal”-ul. Parerile sunt impartite, bineinteles, cate o definitie pentru fiecare; unele seamana, altele se contopesc.
“IDM – intelligent dance music. Curentul minimal a afectat…multi s-au defectat.” – Marika
“Minimal – ca sub-curent de muzica electronica are la randul lui si alte ramuri – minimal funk, minimal tech, minimal techno, etc. Este dupa parerea mea un gen obscur comparativ cu genuri ca house sau techno, un progressive house fara kick dar care si-a re-dezvoltat o identitate proprie mai ales in ultimii 2 ani, un come-back care era de asteptat dupa ce zona muzicala de gen a stagnat in ultimii 4 ani. Este un gen care se adreseaza in principal unor varste mai fragede, cu nu foarte multa cultura muzicala de acest gen, iar parerea mea este ca a daunat foarte mult atat pe scena noastra actuala cat si in afara. Personal cred ca este un gen foarte greu de digerat pe un ring de dans, este mai degraba bun pentru ascultat, in contextul asta fiind cateva compilatii si piese extrem de solide si cu caracter. (just my 50 cent ….)” – Adi Dumitra (Only Records)
“Minimalul este o derivata a muzicii techno care s-a dovedit a fi mai usor de acceptat de catre cei care nu agreau un bpm mai ridicat. Ce-mi place la minimalul de buna calitate, este libertatea de a improviza din punct de vedere al coloristicii sunetelor si multitudinea de sunete distincte din constructia unei singure piese..” – Horace Dan D (Skills Records)
“Minimal = Un curent care va trece mai repede decat oricare alt gen care a fost la moda pana acum (a nu se confunda minimalul cu techno)” – Adrian Eftimie
“Daca ne referim la muzica, atunci minimal =simplitate. Sound curat….. nu foarte incarcat….. usor la urechea ascultatorului…. motiv pentru care se bucura de atata succes…. Iar punctul forte – avantajul pe care il are aceasta muzica e ca se aude foarte bine pe instalatiile de sunet din Romania:) Si daca tot vorbim despre asta sa va dau un exemplu de o piesa buna si romaneasca si minimal, facuta in Romania
” DJ Vasile – Nu vrei ? ” produsa in 1999 pe vremea cand acest “curent” nu era la moda in tara noastra” – Bogdan Popoiag (N-EatGroove) / UNU’
“Asa cum un cuvant bine ales si bine plasat poate exprima mai multe decat o fraza intreaga, asa si din punct de vedere muzical, niste sunete bine alese si plasate imi pot satisface cerintele. In plus, se da mai multa atentie detaliilor, mai ales daca piesa este bine facuta si sunetele impartite fiecare pe banda lor de frecvente. In general majoritatea sunt repetitive. Multe nu sunt decat un loop lungit la extrem la care se aduc mici modificari, acest lucru dand o senzatie hipnotica. Una peste alta, cu o sonorizare adecvata, minimal techno imi da o senzatie care e foarte greu de egalat de alte genuri muzicale. “Less is more!” – Jay Bliss (Exposed Audio)
“Exprimat cu cit mai putine mijloace; folosit cit mai putine resurse; un fel de haikku muzical; si scuze dar nu sunt tocmai calificat sa imi dau cu parerea” – DJ Vasile
“In general minimal inseamna muzica realizata cu instrumente de percutie in cea mai mare parte, repetitiva si monotona sau aparent monotona, care se bazeaza pe inducerea unei stari de transa prin aceasta repetitivitate. De cele mai multe ori minimalul nu este melodios si armonios, ci mai degraba strident si rece. Fara un sistem de sunet bun isi pierde tot farmecul.” Mihai Popoviciu
“Minimal este o caracteristica ce poate fi atribuita unei piese apartinand oricarui stil atata timp cat melodia respira destul de mult, si iti lasa destul loc cat sa intri peste cu altceva … Minimal se refera la structura si modul de masterizare al piesei … Si ‘Drop it like it’s hot’ e minimal, si Shaggy are o piesa minimal (Angel) si asa mai departe. Si mai inseamna muzica de care ne ferim desi nu stim exact ce este …” – Kozonak
“Minimal = Piese simple cu putine sunete. Mie imi place; il vad mai ales in warm up, iar in ultimul timp s-a elevat fata de minimal-ul care era pana cam acum 1 an” – Dan Ene
“Minimal este o caracterizare a unui gen de muzica; te lasa pe tine ca ascultator sa o interpretezi cum doresti. Nu iti transmite un mesaj clar si exact, lasand mintea libera sa interpreteze fiecare sunet asa cum il “aude” creierul fiecaruia.” – Maresh
“Minimal inseamna subtilitate, inseamna entuziasm acumulat, intelectual; minimalul inseamna sa faci mult cu putin. Asta cel putin in teorie. Din pacate, intr-un procent foarte mare sunt productii mediocre, se realizeaza putin cu putin ba chiar putin cu mult (aici deja e evident ca unii artisti nu au inteles nimic) lucru care aproape ca a omorat curentul. Din fericire insa, minimalul a evoluat in ciuda vocilor (in special dj-ii) care spun ca nu suporta minimal-ul sau ca acest curent a omorat muzica (o adunatura de ignoranti de altfel).” – Alex Pop (Atari)
“Minimalul e un curent ca si celelalte. Minimalismul exista in muzica de prin secolul 19. Noi ne-am cam cramponat intr-un curent pe care nici nu-l prea intelegem si facem niste confuzii grave. Ca si in celalte genuri muzicale sunt piese foarte bune si piese foarte proaste si tot ca si celelalte genuri supraexpus isi cam pierde din sens.” – Gojira
“Mie personal stilul asta mi se pare foarte boring, nu are toate elementele care ii trebuie unei piese. Dar ma rog, se trage din techno…Oricum, nu e pentru mine, prefer sa ma duc la o petrecere house, sa aud ce e nou.” – Livio
“Minimalismul a aparut ca o reactie la abundenta de culori in pictura, de figuri de stil in poezie sau de instrumente si de note in muzica. Este o forma de extremism artistic, aparuta oarecum in opozitia expresionismului. Conceptual, minimalismul incearca sa elimine ceea ce nu este absolut necesar unui creatii. Nicaieri in conceptualitatea minimalista nu se spune insa ca se va accepta o opera neterminata a unui artist ca fiind opera minimalista, iar de cele mai multe ori de asta ne lovim. Ne lovim de picturi, de melodii, de poezii neterminate toate ascunse si ingropate sub un morman de mizerie aparent ideologica. Personal nu sunt adeptul niciunui fel de extremism, iar un artist trebuie sa treaca prin multe perioade si prin multe experiente ca sa ajunga la o opera minimalista de substanta. Toti restul nu sunt decat niste impostori. In muzica in general va recomand sa ascultati cativa clasici ai minimalismului precum Philip Glass sau Mychael Nyman, iar in muzica techno recomand Jeff Mills, Carl Craig sau Plastikman.” – Vania
“Minimal-ul mi se pare un stil de muzica mai intim, pt oameni care impartasesc aceleasi tendintze si mai ales nu vad un party cu asemenea gen de muzica in locuri foarte glamouroase” – Haute Culture (Suie Paparude)
“Minimal-ul este un gen din muzica electronica si ca orice alt gen muzical are fanii sai si particularitatile sale. Mircea Turcan de la Atomic TV prezenta proiectul Fire In Water in 1999 ca “unul care tine Techno-ul intr-o zona mai minimala, adica are foarte putine instrumente si sunt foarte bine puse acolo unde sunt”. Oricum, de atunci multe s-au schimbat! Incurajator este cand atat producatorul cat si consumatorul de muzica ramane flexibil, experimentand abundenta de genuri muzicale, aceasta fiind valabila pentru fanii rock, rap, clasica, trance, electro sau minimal.” – Cristian Paduraru
“Minimal = structura, reducere, esential, linii generale, connecting the dots yourself” – The Model
Acum depinde si de cel care il creeaza. Parerile sunt diferite pentru ca fiecare se regaseste intr-unul din stiluri sau tendinte. Desi se incearca partajarea valorii de non-valoare, mai exista si proasta calitate. Ne ramane noua, ascultatorilor sau viitorilor dj-i, sa facem ceva in privinta asta, in toate genurile muzicale. Muzica in general este ca dragostea: nu se descrie in cuvinte, se traieste, se simte si se exprima prin “body language”.
Sursa: www.BeatFactor.com









Posted by DJ Friendly Records on februarie 27, 2007 at 3:25 am
Posted by alleks on septembrie 15, 2007 at 10:12 am
Mda. Încearcă şi ceva mai “agresiv”, gen hard trance/hardcore, dacă vrei transă… experimentezi
Cât despre minimal… păcat că mulţi minimalişti sunt de fapt foşti manelişti, care ascultă numai pentru că li se pare cool.
Posted by Armin.Adrian on mai 10, 2009 at 7:48 am
observ discutiile voastre si am spus , hai sa imi exprim si eu opinia mai mult sau mai putin ,,libera,, – ce pot sa spun, am urat manelele ink de cand au aparut, nu ma consider un clubber sau nush mai ce, eu sunt cu armin si trance-ul lui , sa nu mai lungesc discutia … trance-ul si minimal-ul sunt precum soarele si luna, se influenteaza reciproc , preluand una de la alta concepte , adaugand noi idei, si ambele au , sa zic asa ,, subcategorii,, atat trance-ul kat si minimal-ul , va salut cu respect
Posted by dyutzza on septembrie 15, 2007 at 2:24 pm
alleks, eu sunt o trance addicted, pur si simplu asta mi se pare stilul in care intri in transa..de acord cu tine. minimalul sincer nu e pe placul meu..dar am zis efectul sau asupra multora. si ai dreptate, multi minimalisti sunt fosti manelisti, sau actuali
)
Posted by kowalski on septembrie 21, 2007 at 5:31 pm
mda.. ce comparatie faceti si voi.. eu nu am asc manele.. asa k nu vb aiurea .. auzi.. de la manele la minimal.. ce porcarie
Posted by dyutzza on septembrie 21, 2007 at 7:13 pm
nu e o comparatie care se refera la tine. dar sunt destui..si..cine se scuza se acuza
Posted by fratello on septembrie 22, 2007 at 10:02 am
Cred ca e cea mai penibila comparatie auzita vreodata in viata mea … Cica “mulţi minimalişti sunt de fapt foşti manelişti” .
Hai sa`ti zic bai alleks si dyutzza ceva … : daca voi sunteti fosti rockeri imputiti trecuti acum pe trance sau hardcore , asta nu inseamna ca toti sunt ca voi
Posted by dyutzza on septembrie 22, 2007 at 10:26 am
mai fratello, nu am zis ca toti sunt fosti manelisti. spun din sondaje sa zic asa. si nu ma ataca tu degeaba daca nu ma cunosti ca intreci masura. si nu e penibila atat timp cat e adavarata. e penibil faptul ca e adevarat. si draga, nu am ascultat nici rock pana acum nici manele ok? si exact cum ai zis: nu toti sunt ca noi, nu toti sunt cum se aude, nu toti sunt fosti manelisti, nu toti s`au nascut cu muzica lor preferata si cu ea au murit. mai invata si tu sa gandesti inainte de a scrie…;)
Posted by andrutz on octombrie 1, 2007 at 5:09 pm
ha
parca m fi la fotbal fiecare cu echipa lui cu galeria lui ….important e sa te regasesti in genul de muzica pe care l ascult …….eu personal ascult minimal insistent de vro 3 ani shi pana n prezent s multumit de ce este pe piatza cu toate ca s constient ca pe viitor probabil voi fi atras de alceva vor aparea stiluri noi
Posted by j0hnny_cta on iunie 20, 2009 at 9:13 am
de ce nu zice nimeni nimica ca majoritatea celor care asculta minimal sunt niste pastilatzi. sunt din cta si aicea curentul minimal chiar a prins …pt ca genul asta de muzica se asculta mult in zona plajelor.
Posted by sese on octombrie 11, 2007 at 11:30 pm
se pare k ce spuneti voi aici cu chestia aia cica ” fosti manelisti …actuali minimalisti” si invers , mi se pare o mare porcarie ….daca unii manelisti vor sa para minimalisti asta e altceva …probabil stiti vb aia …hai sa ne dam mari… oricum minimal se asculta de multa vreme , dar se pare k in ultimi 2-3 ani a fost promovat si asta e un lucru extrem de bun
Posted by dyutzza on octombrie 12, 2007 at 10:03 am
pai asta am si zis sese…k unii vor sa para minimalisti. nu e altcv..
Posted by anutza on noiembrie 2, 2007 at 2:41 pm
buna.sincer,sunt noua pe aici,dar mie imi place foarte mult minimalul,si nu de foarte mult timp. un prieten mia dat un sidiu k melodii de genul acesta, si a inceput.toate chestiile astea au un adevar dar poate si o minciuna.dar,oricum,miam facut o parere buna despre genul acesta intr-un timp asa de scurt.despre manelisti nu am niciun coment pt ca urasc foarte mult acest gen de muzica,dar nu si pe cei care il asculta.pupiki multi din partea mea si ne mai auzim.ppppaaa
Posted by siro on noiembrie 4, 2007 at 8:01 pm
Mda ce mai comparatie…vorbiti si voi de niste lucruri auzite..la a 16-a mana…dyutzza despre ce sondaje vorbesti… vreau sa le vad si eu.
Posted by dyutzza on noiembrie 8, 2007 at 2:12 pm
siro, uita te in jur…si pune la scara locului
Posted by DjKaZe on noiembrie 8, 2007 at 9:28 pm
” ba ba … care plm asculta manele aici ? ” … vorbiti din Eminescu fratilor … vz ca este concert cu Gutza … pa
Posted by DjKaZe on noiembrie 8, 2007 at 9:29 pm
sorry … pt dyutzza … era … greseala mea. .. nu va atacatzi … :*
Posted by feelv1se on noiembrie 12, 2007 at 6:45 pm
deutza are dreptate multi minimalisti sunt fosti maneslisti si no zic aiurea o zik pt ca am si eu prieteni care ascultatu manele si acum sau dat pe minimal
Posted by Bogdan on noiembrie 13, 2007 at 2:23 pm
Nu stiu cat de adevarate sunt afirmatiile de mai sus, dar pot sa zic ca in ultimul an ma atras foarte mult acest gen al muzicii electronice.Imi place Magda foarte mult si pe langa mai ascult piese underground facute de prieteni. Pot zice ca One fm este cel mai tare radio de muzica electronica. FEELV1SE ai dreptate cunosc si eu asemenea persoane si poot sa zic cu mana pe inima ca nu am ascultat manele never, poate doar intamplator pe la party-uri, ca iti dai seama la majoritatea partyurilor gasesti f multi manelisti care se dau houseri,dar dansul ii da de gol isi pasteaza acelasi ritm ca pe manele
).E logic ca sa se puna si o manea pe acolo.Nu zic astea pt ca ma dau minimalist sau funk cum e la moda, ca mai ascult si Avril si Eminem, deci sunt cam selectiv cu muzica.ASCULT CEMI PLACE > SUNT CEEA CE ASCULT! Bafta.
Posted by Dj ClaS'6 on decembrie 9, 2007 at 7:27 am
Sooper Tareh acest stil minimal…am ceva muzik made by me…so imi rasupundeti si mie cum o promovez…si chill k nu am facuto k toti copii pe programe de kkt…astept un raspuns si eu…bye-bye
Posted by Raluca on decembrie 26, 2007 at 5:44 pm
frate ce va doare pe voi k minimalistii sunt si manelisti..
sincer nu inteleg adica..este stilu` nostru asa cum voi aveti stilu` vostru asa si noi..noi ne’am regasit in minimal si in manele..asa k gura mica…:-$
Posted by dyutzza on decembrie 26, 2007 at 8:07 pm
raluca, nu ne doare chiar deloc
doar am punctat. si crede ma, omul se identifica dupa ceea ce ii place si dupa cat pricepe…si multe altele.
Posted by aLex on ianuarie 28, 2008 at 8:47 pm
Pana acum n-am vazut pe nimeni sa treaca de la manele la minimal , am vazut doar.. manelisti kre zic ca-s minimalisti ..doar pt k e la “moda”
si cum a zis Bogdan.. , dansul ii da de gol
)
Posted by gajolo on februarie 20, 2008 at 9:35 pm
sunteti niste cocalari… mai ales primul ala care nush ce a zis de manele si minimal…. esti idiot frate…. ia tu 3 manelisti si intreaba`i de cateva piese minimal… normal ca nu ai face asa ceva pt ca nu te pricepi… oricum e oarecum greu de intzeles pt cei ce nu intzeleg acest gen de muzica.
aia care ascultau menele inainte… acum asculta muzica comerciala cu influiente electro… piese gen kisstv si radio deea… deci cocalari
Posted by ancutza on februarie 23, 2008 at 8:57 am
pt mne,minimalul e un fel d a fi,cva c nu s poate transmite prin vorbe….dar atunci knd asculti muzik asta esti intr-o lume a ta si numai cei kre asc muzik asta stiu c simti u!
Posted by speedo_kiddo on februarie 24, 2008 at 9:15 pm
frate saltu’ d la manele la minimal e urias… da’ nu imposibil… m-a amuzat zdreanta care cica se regaseste in manele
) da-ti doua palme din respect… d exemplu yo ascult underground d ceva timp da’ un minimal e bine venit oricand… in incheiere va zic pace k asa se saluta oamenii care asculta underground… chiar minimalistii cum se saluta??? pace
Posted by noxono on martie 2, 2008 at 2:14 pm
salut tuturor
.. hmm e .. ceva special in acest minimal .. e un virus
) bine venit .. dar .. nu multzi stiu ce e ala minimal .. si .. o adr in focuri .. si se dau mari cunoscatori .. si .. multzi .. le zic pupitrasi
) .. ei eu unul .. le dau foc .. si speedo_kiddo .. da .. e adevarat ca unii se regasesc in manele .. si in nu stiu ce .. ! .. eu ma regasesc in .. minimal
! cred
) dar si orice alt gen de muzica .. caci .. ascult tot ce imi place .. de la minimal la rap .. la dnb .. la pop ! pace..:D ..astept si eu ..raspunsul la intrebarea lui speedo_kiddo :> bafta
Posted by ago on martie 2, 2008 at 3:20 pm
Eu zic ca habar nu aveti ce ii minimalul de fapt.Dragilor mergeti prima data satei uitati-va pe wikipedia ce inseamna minimal dupa aia mai cititi cateva bloguri despre minimal.Mai mergeti la cate un club minimal si atuncia sa dezbateti subiectul .Raluca ai citeste dupa si tu frumos ca oricat de mult o sa ma urasti dar trebuie sa iti zic ca pornind de la faptul ca minimalistii is civilizati manelistii nu si un manelist care absolut habar nu are ce ii muzica electronica nu o sa asculte niciodata minimal.Eu cred ca esti adepta muzicii comerciale de si nu prea ai f la partyuri minimal si absolut habar nu ai de aceea nu ii o tara faina ca ii plina de necititi inculti care dau cu gura si habar n-au.The less is more.Minimalismul a aparut si in arta si in design si ii f complex.
Posted by ago on martie 2, 2008 at 3:21 pm
Adica vb cu dyutzzza nu cu raluca.scuze
Posted by dyutzza on martie 2, 2008 at 9:31 pm
ago, daca te gandesti mai bine si citesti ce am scris, poate ti se dezmeticeste creierul si`ti dai semaa ca m`am uitat pe wikipedia, stiu ce inseamna minimal, am trecut de la teorie la practica adica am ascultat minimal, am fost in cluburi de gen si mi`au placut chiar. Obiectivitatea era principala trasatura a articolului. Nu stiu ce comparatie am facut eu cu minimalistii si manelistii. Dar cunosc si tot mai aflu chiar, ca sunt cei care pt aparente, se dau minimalisti. Nu am zis ca multi. Eu cred ca stiu ce adepta sunt si la ce party uri am fost
. Minimalismul in mod normal nu e complex pt ca e minimalist..intoarce te la originea termenului si citeste ceva istorie vizavi de…
si am habar de destule
. Stiu sa “imi fac temele”.
ps. si nu am de ce sa te urasc. asta esti tu
Posted by perihan on martie 3, 2008 at 9:29 pm
http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://www.beatfactor.ro/pics/articole/minimal2.jpg&imgrefurl=http://www.beatfactor.ro/articole/48/&h=313&w=300&sz=18&hl=ro&start=2&um=1&tbnid=g_ESIa9SoIufCM:&tbnh=117&tbnw=112&prev=/images%3Fq%3Dminimal%26um%3D1%26hl%3Dro%26sa%3DN ar fi fost interesant ca ce zice aici sa difere cu mult de ce zici tu acolo
sau invers aici cu acolo … macar sa sune un pic mai altfel
Posted by dyutzza on martie 4, 2008 at 4:45 pm
Sursa: http://www.BeatFactor.com
am si scris de unde am luat
Posted by dyutzza on martie 4, 2008 at 4:45 pm
in plus mi`am zis parerea
si ce am auzit si etc
Posted by dyutzza on martie 4, 2008 at 4:45 pm
am scris dedesubt ca e sursa beatfactor
stai linistit nu`mi place sa plagiez
Posted by dyutzza on martie 4, 2008 at 4:57 pm
mersi pt pareri perihan
Posted by Andrada_ct on martie 14, 2008 at 8:37 pm
mdah….marea majoritate vor sa para ce nu soont de fapt
Cik`s minimalisti….cik aja:)) bn k habar nu au de fapt ce e ala minimal… asta`i partea a II-….. fel shi fel de discutii ,fel shi fel de aberatii….Unu` zice k minimalu` e un gen aparte…. unu` k e un gel din muzika electronica….sooooooo??? =)) kre`i trb…nu stim dar in schimb soontem CIK minimalisti??
) mooamaaa ce cuuuuul
) ink ceva ….ce legatura au manelele ku minimalu`/? ca sa vedeti ce creierash stupid shi idiot pot sa aiba unii….v`am poopat …mergeti la eventuri tari…shi apoi deschideti guritza aia
v`am poopat kum sp cineva
pace
Posted by gabi.boldis on martie 20, 2008 at 11:36 am
http://www.sonoluminiscente.blogspot.com
Posted by poker on martie 24, 2008 at 9:15 pm
Mda… probabil astia care zic ca “Fostii manelisti sunt minimalisti” poate ei sunt fosti manelisti si ca sa nu ne dam seama ca au fost..zic ca asculta altceva ….. MNML ThE BeSt …. si nu o mai ardetzi aiurea cu cometarii de toata prashtia..Gusturile nu se discuta buey….cui nu`i place sa nu asculte si nici sa nu vb aiurea … Hai Gea !
Posted by Andrada_ct on aprilie 6, 2008 at 8:38 am
ce loomeee!!!!!
…..cui nu`i place Minimalu` SA N`ASCULTEEEE!!!!! shi numa` vb aiurea k minimalistii`s nuj kum …..k aici soonteti chiar impachetatzi rau de tot;) deci….shhhhhttttt akoloooo;) !!!! ~x(
Posted by the_kid on iunie 5, 2008 at 5:49 pm
pff..minimalul..e un stil..la care iti trebuie macar o bruma de cultura muzicala..ca sa-l poti digera cum trebuie..eo ascult..minimal..ascult..si trance..ascult..si..break-beat..ascult..orice inseamna muzica electronica..vreau sa va intreb ce e ciudat in faptul ca..fosti manelisti..sunt actuali minimalisti..ptr..ca s-au intors cum s-ar zice la calea cea buna..adica..la muzica de calitate..ma refer la muzica electronica..nu neaparat la minimal…fiecare cu genul..lui..ascultati muzica electronica ca merita…fie ca asculti tiesto sau jeff mills…cignus x…sau villalobos…k asculti..trance..sau minimal..as zice k acest conflict..intre a asculta..minimal..si a nu asculta…si..acuze de genu minimalisti is fosti manelisti..nu-si au rostu..deh..asta e meteahna veche a romanului…sa razi de ala care e diferit de tine..si..ink..o data..va rog incercati sa scrieti mesajele..cat de cat corect..k altfel cade-ti in extrema cealalta..cu..vali vijelie..si altii..:))…
Posted by the_kid on iunie 5, 2008 at 5:58 pm
ahh..si uitasem..ca sa vedeti ce inseamna..un dj adevarat..nu orice..mioritic..care downloadeaza..muzica..de pe net..si apoi o bootleg-uieste cu mai stiu eu..ce…uitati un dj adevarat cum lucreaza un specialist..live..http://youtube.com/watch?v=HvfZaNRpIOA…genial..sclipitor..
superb..nemaipomenit…ca am observat ca si asta a devenit o moda la noi…toti pustii sunt mai nou dj…dragilor..mi-a placut un interviu cu the model…in care acesta..chiar a dat dovada de cultura muzicala…amintind de boleroul lui ravelli..si..aici mai vreau sa-l mentionez pe emill lassaria un artist..de nota 10….
si..dak..vreti sa mai ascultati muzica intradevar de calitate..incercati si un eric prydz aka.pryda…e genial..omu..si mai sunt multi care nu-mi vin in minte..shlomi aber..fedde le grand..carl cox…john tejada..ark of lys..
Posted by dyutzza on iunie 6, 2008 at 7:58 am
pai ai dreptate, dar …sa scrii si tu…corect…(vezi “cade-ti”, care nu se scrie niciodata dezlegat
). asa. cred ca orice stil presupune un gram de cultura muzicala.
nu e nimic ciudat ca “fosti manelisti asculta minimal”, daca acestia chiar asculta. dar sunt cei la care m am si referit, cei care spun doar ca asculta minimal, pun la status gen fedde le grand sau magda sau …etc..si de fapt, asculta altceva in casa. sau in afara. cunosc multi care se lauda ca asculta DOAR minimal, iar cand ies undeva…”aa, pune ba alea a lu adrian”. Eu chiar nu am nimic, doar ma amuza. Bine, incep sa ma enerveze cand se dau mari ca au melodii luate cine stie de unde…:-j.
Stiu ca pryda e super. chiar e.
Cat despre dj, mm..sunt si la mine in oras…dar..:D nu`s dj. Dar nu pot sa zic ca se lauda sau ca sunt multi.
Sau mai sunt cei care se caracterizeaza drept minimalisti/tranceri si refuza orice alt gen. Am prieteni tranceri care nu suporta minimalul, am minimalisti care nu asculta trance deloc. Mi se pare o aberatie. Un minimal poate safie excelent si sa transmita o stare faina, iar un trance poate oricand aproape sa te urce pe culmi de placere. Nu trebuie refuzate. Dar asta e o alta povste.
Posted by Bogdan on iulie 4, 2008 at 10:06 pm
Salut ! Minimal chestii chestii…. nu prea ma pricep in ale minimalului, am un site cu muzica, clubbing, electro , minimal… chestii d’astea, tracklist One FM , Vibe FM …. Poate cineva sa ma”aprovizioneze” si pe mn cu minimale
? K nush de unde sa le iau
Sa intre pe ID bogdy1309. Poate chiar adminul siteului
…Ms… A, si inca ceva, si mie imi place adda si teasta – mini murdare facute praf
:*
Posted by AntraxX_ct on iulie 5, 2008 at 11:13 pm
Posted by AntraxX_ct on iulie 5, 2008 at 11:14 pm
de fapt …nu`i “nasol” …e TRIST! =)))))
:|:|
Posted by dyutzza on august 22, 2008 at 9:58 pm
de ce esti rau, antraxx?
bogdan, cauta mai bine pe odc. simplu si la obiect.
Posted by Dekk on septembrie 2, 2008 at 4:42 pm
ciudat ca dintre toti “cunoscatorii” astia de mai sus, nici unul nu stie ce-i aia minimal…trist
Posted by dyutzza on septembrie 3, 2008 at 12:14 pm
touche, Dekk!
Posted by Dekk on septembrie 5, 2008 at 6:21 pm
Mi-e cam lene sa detaliez acum de ce, dar fie.
Cred ca prima propozitie este singura adevarata din text.
Chestia cu artistii straini in 2006, sa fim seriosi, minimalul exista de vreo 10 ani de zile (nu prea m-a interesat istoria lui sa spun cu precizie, dar cam atat e), curentul a patruns intr-adevar in 2006 la noi in tara. Evident ca noi suntem ceva mai inapoiati la capitolul asta, in 2004-2005 de-abia se auzea la noi de trance (care isi atinsese apogeul undeva prin anii 99-2001), deci e clar.
Urmeaza un fragment destul de aberant, majoritatea pieselor pe care multi le considera “minimal”, sunt de fapt alte chestii gen “tech-house”, “deep house”, “funky house” etc. Ei se intituleaza minimalisti cand de fapt asculta house, si unul chiar destul de prost. Techno e ceva mai avansat, ce-i drept ca “minimal techno” e copilul bubos al genului. Trecerea de la trance la minimal nu are nici o legatura cu muzica sau cu linia melodica. E ca si trecerea de la manele la minimal, lumea asculta pentru ca “asa e cool”, sau ca sa fie la moda. Tranceul s-a ascultat la noi pentru ca era TIESTO, lumea cand auzea numele asta: wow ce cool, mergem la el ca suna bine. Si in continuare Tiesto continua sa fie dj-ul nr1 la noi in tare (ce-i drept, a cazut in numeroase randuri in DJ mag, si nu mai e de vreo 4 ani nr1 – chiar ce spuneam cu decalarea afara-la noi in tara). In continuare, mi-e lene sa definesc fiecare subgen in parte, cert este ca minimalul e de 2 tipuri: minimal techno si minimal house. Si exista o sumedenie de definitii: sunete scurte (de aici scurt – minimal). Si tranceul poate avea sunete minimale in multe piese: vezi ibiza tranceurile din anii 99-2000, si in continuare sunt folosite destul de multe. Dar romanul cand nu stie spune si el dupa ureche: ASCULT MINIMAL (aka pacaneli pe bpm de house). Si nu stiu ce stari, culori, pete, sentimente iti da muzica asta atata timp cat esti treaz si o analizezi aka incerci sa o simti. Am incercat si eu chestia asta, si nu cred ca e pesta limita inteligentei si intelegerii mele muzica asta…sincer
Marika: IDM-ul nu are nici o legatura cu minimalul, dupa cum sugereaza si numele IDM-ul este o muzica destul de complexa si destul de putin dansabila…nu prea as vedea gaste dansand pe IDM, sincer
Adi asta parca a scos-o din strafundul gandirii lui. Le-a scos bine: “minimal funk, minimal tech, minimal techno” =))))))))))))) Printre cunostintele mele de definire si clasificare a subgenurilor EDM (Electronic Dance Music, a nu se confunda cu IDM care e un subgen). Minimal funk? DOAMNE FERESTE, funk e doar un aspect al muzicii (de fapt funky), e ca si cum ai zice “frumos albastru”, iar minimal tech si minimal techno, chiar nu am auzit de un gen EDM sa se intituleze “tech”, poate subgen, si ala e tech house, tech trance samd. De regula ultimul cuvant este genul, iar primul subgenul (la combinatii de 2), dar nu mai conteaza, pentru ca “ei este romani” si “ei nici nu stie ce baga”. Sa inteleg ca nu ai nevoie de cultura/cunostinte muzicale pentru a fi DJ. Haus tata! Revenind, baiatul pare sa le scoata pe banda rulanta, ma ia ca minimalul e un gen alaturi de techno si house, si ce e mai important, progresivul alt gen. Dar asta nu e nimic, asa zice si Armin, deci daca ala nr1 scoate o perla, il imita toti. Lame. Singura chestie adevarata pe care o spune este ca se adreseaza unei clase fara cultura muzicala prea mare, deci e ok. Hai ca il iertam pe asta
Ca sa nu fiu carcotas, am sa-l las deoparte pe Horace pentru ca nu spune un lucru chiar gresit asa ca voi continua. Eftimie nu stiu de ce comenteaza pentru ca si el baga asa ceva. E ca si cum ai spune: “hei, fac clatite”, si “nu mancati clatite pentru ca sunt toxice”. Nenea Bogdan e si el destul de ok, doar ca nu prea vad soundul ala pur. Si instalatii sunt destule in Romania, culmea e ca minimalul infecteaza chiar cele mai bune statii din tara, nu cred ca taranul asculta minimal la caminul cultural cu boxe mono. Cred ca prefera tot manelele

Jay Bliss pare ca stie ce vorbeste, din pacate sunt o gramada de alte genuri care iti dau senzatii mult mai tari decat minimal techno. Cel putin a stiut sa spuna cuvantul asta. Respect
DJ Vasile e pe langa. Minimalul are legatura cu sunetele scurte (optimi, saisprezecimi si mai scurte), nu are treaba cu faptul ca o piesa e mai mult sau mai putin complexa. Asta vine din altceva. Repet analogia cu tranceul, si cu aparitia sunetelor minimale acolo.
Popoviciu: discutii si discutii, cert e ca nu prea e deloc hipnotic, tranceul e hipnotic. Si percutia se bazeaza pe instrumente care scot sunete inalte: kick, hihat, tamburina…e esential de stiut ca sunetele inalte se aud foarte bine si pe difuzoare proaste, gen mobile etc…deci sunt foarte bune pentru cocalari. Nu vad de ce trebuie sonorizare asa de buna fata de alte genuri.
Kozonac: asta pare sa stie CEVA, a inceput cu caracteristica si a terminat dand cu batul in balta cu “lasa suficient timp de respiro”…de fapt e vorba de note aici, care pot fi la o gama FOARTE mare de instrumente si VSTuri
Ene pe la gene: Sunete putine? Iar hahahahahha…sunete SCURTE, nu putine. Damn, mai trebuie sa citesc mult pana cand unul sa spuna cuvantul magic?
Maresh: definitie de drogat. Muzica TREBUIE sa aiba un mesaj, ramane la latitudinea ascultatorului sa-l inteleaga sau nu. Alex e pe langa si el (probabil ca nu a ascultat altceva in viata lui).
Gojira: hopa…cred ca asta e primul care stie ce vorbeste. Interesant, si nici nu pune minimal house sau alte prostioare. A crescut in ochii mei. Plus ca a introdus termenul “minimalism”. Interesant^^
Livio: ce sa spuna si el, mi se pare ca o face sa para mai interesant. Pe hartie, el nu spune nimic practic. Si Vania e destul de ok, dar practic nu zice nimic despre minimalism. Haute la fel. Pe Paduraru il stiu si e destul de ok, dar chestia cu flexibilitatea mi se pare putin deplasata, adica nu prea o sa vezi un cunoscator de trance sa asculte minimal (techno sau house), dar poate asculta techno foarte bine (cum ziceam cu copilul bubos). Sa asculti trance si minimal e ca si cum ai fi deopotriva vegetarian si carnivor
Model m-a dat pe spate, niste cuvinte care nu au nici o legatura in contextul asta.
Si daca minimalul (am prescurtat minimal house/techno) este hipnotic eu sunt baba dochia, ma duc la plaja cu 7 cojoace pe mine si urc pe munte in chiloti de baie. Dar NIMENI nu a zis de house si de techno, ca toti cei care se refera la “minimal” se refera la unul dintre cele 2 subgenuri de muzica electronica (EDM)
Atatia oameni ai mai sus, atatea pareri, in cine ai incredere: in ei sau in mine?
Acum vad – BEATFACTOR HUAHIAHIAHAIHAIAHAUHAUAHAHYAHYAHAAHHAHAIHAHIAHIAHAUAHAUHAHAHAAHH@H@HH@@
Posted by dyutzza on septembrie 5, 2008 at 6:27 pm
bun, dekk! nota bene, ce pot sa mai zic. tu stii mai bine, cred. si da, beatfactor! plus ca eram si eu “pui” cand am scris
)
Posted by Dekk on septembrie 6, 2008 at 12:57 am
azi m-am certat cu unu pe acolo ca mi-a sters niste posturi care nu incalcau nici un fel de reguli (de bun simt sau nu) apropo de niste producatori de mynym@ll3
http://www.beatfactor.ro/articole/323/
cat poti sa mai intri pe aici pana nu mi-l sterge, de fapt am sa ma uit si maine de el, si daca dispare il voi posta la loc
Posted by dana on septembrie 17, 2008 at 7:45 pm
da…ask muzik house si arata aproape ca niste emo..dar de fapt ei au si tupeu..ceea ce ii diferentiaza de un emo…
Posted by drumad on septembrie 28, 2008 at 5:15 pm
moonbeam sunt preferatii mei……daca m-ai putea ajuta sa fac rost de toata discografia ….as aprecia
Posted by dyutzza on septembrie 29, 2008 at 10:06 am
drumad, nu am toata discografia, dar pot sa te ajut cu o parte
ia zi, cum facem?
Posted by CJ Ustynov on ianuarie 12, 2009 at 12:49 am
Mda…eu personal n-am nimic cu Minimalul sau cu minimalistii sau cu “miNiM@lishtii” ,insa parerea mea este ca acest gen cam contribuie la “involutia” muzicii ,ca termen…
Ce muzica e aia cu 3 note muzicale? Ma rog ,poate ca se bazeaza pe ritm si e facuta pentru dansat pe ea…Am facut si eu o melodie minimal asa ca sa vad ce-mi iese si au fost cativa care mi-au cerut mp3-ul…dar in general sa zicem ca nu-mi place.
Ca gen de muzica electronica pentru dans mi se pare mult mai puternic Electro.
Posted by Reddo on ianuarie 14, 2009 at 5:42 pm
nice post !
Mihai Popoviciu kicks ass ! aa.. si The Model e pretty good tooo 
)
o sa incep sa urmaresc blogu’ asta
Posted by Reddo on ianuarie 14, 2009 at 5:45 pm
aa… am ultima capodopera de la Moonbeam
<> cine spunea ca e fan?:-?
Posted by tssssssssss on februarie 15, 2009 at 9:50 pm
hmmm … cautati pe gog …sub nom … de aus der astalt e un radio … e bun ! si atat … hy amsterdam
Posted by mnml-kyd on martie 2, 2009 at 7:32 pm
pentru mine minimalul este toata viata mea il ascult oriunde si oricand pwp mnml
Posted by 1acolo on martie 29, 2009 at 9:30 pm
biac
minimal music,minimal brain
)
Posted by . . . on aprilie 6, 2009 at 10:23 am
tot psy`ul e baza
Posted by Hesit8 on aprilie 10, 2009 at 8:09 am
“si ai dreptate, multi minimalisti sunt fosti manelisti, sau actuali
”
Mai gandestete odata la ceea ce ai spus… eu si produc minimal… dar detest manele
chiar le urasc… si in general…ascult trance…
Posted by :) on iunie 20, 2009 at 9:10 am
minimalistii sunt niste pastilati !
) asculta drq ceva frumos ..
Posted by j0hnny_cta on iunie 20, 2009 at 9:18 am
minimalistii sunt niste pastilati! corect!!!:D chiar asa e cel putin pe plaja la cta asa e:)))))
Posted by nozzy_dj on iulie 14, 2009 at 11:42 pm
foarte multe comentarii aici am observat despre trecerea manelistilor la minimal nu cred ca este asa ceva, este si va fi un curent muzical care va trece la fel ca, eurodance si tehno dyutza nu stiu pe ce esantion de persoane ai facut u acest sondaj?trimite-mi un mail pe radioklubro@yahoo.com /manele,minimal,oldies,rock,tehno ascult toate genurile si le emit la Radio KlubRo important e un singur lucru: SA-I PLACA URECHI,SA AIBE MESAJ SI RITM.