Un cuplu sârb si un vis accidental implinit

Sambata seara, dupa un tur de shopping in care mi-am cheltuit banii, eu si Alex ne pregateam sa ne retragem spre casa. Pe la Universitate, doi tineri ne intreaba – in engleza – despre un loc de promenada, departe de trafic. Eu zambeam intruna, pentru ca nu demult tot ziceam ca as vrea sa cunosc niste oameni din alta tara, sa incerc sa vorbesc cu ei liber – in engleza :)) . Dupa ce le-a dat Alex coordonatele, sa mearga pe Lispcani, ne continuam drumul spre statie. Ce sa facem, ce sa facem. „Hai sa le arata noi, ar fi fost frumos sa vorbim cu ei mai mult!” zic eu. El: „Hai, te tine?” „Aaa..mmm..nu stiu..aa..hai!”

I`am ajuns din urma, erau foarte veseli ca ne-am intors. „So nice people!” 😀 Asa ca Mina si Kosta, veniti din Serbia pentru cateva zile in Romania, au fost insotiti de noi pentru a le prezenta centrul Bucurestiului. Abia dupa un timp in care ziceam numai Da, Yes, Aham :)), ne-am dat drumul la vorba, am invatat cuvinte noi si am vorbit despre istoria noastra, istoria lor, asemanarile, glumele, obiceiurile. Cum e viata in Belgrad, cum e viata in Bucuresti. Ea a terminat Facultatea de Arte si acum preda copiilor la gradinita desenul, el – venit cu afaceri. Nu au inteles de ce taximetristii de aici nu inteleg nici ce inseamna „car”. Dar au fost multumiti ca macar nu e scump (!). Anyway, se pare  ca au o viata frumoasa, o cultura interesanta si multa deschidere fata de nou, de oameni, de locuri noi. O chestie interesanta mi s-a parut traditia lor de a avea o sarbatoare numita „Slava”: este o zi de sarbatoare pentru fiecare familie, caci este patronata de un sfant. La noi, aproape fiecare persoana poarta numele unuia. Majoritatea sarbilor sunt ortodocsi de rit vechi (ca mine, ceea ce m-a bucurat, mai ales ca multi habar nu au cu ce se mananca chestia asta). Unele cuvinte din argou sunt identice cu cele din limbajul lor – oarecum amuzant. Si la ei, si la noi, literele se citesc cum se scriu si invers. Mmm…ce ar mai fi de spus…multe probabil.

In concluzie, o experienta pe care nu o sa o uit prea curand. A fost atat de frumos pentru ca este unul din micile mele visuri. Daca, printr-o coincidenta de necrezut, s-a indeplinit unul…de ce nu si urmatoarele? A avut un impact major asupra mea. Cum au zis si ei, altii sunt mult prea dezinteresati si alienati de problemele cotidiene incat uita sa mai zambeasca si sa creada in oameni draguti si in dorinte lipsite de interes material.

3 gânduri despre “Un cuplu sârb si un vis accidental implinit

  1. Frumos spus…au o parere frumoasa despre Romania, despre preturile taxiurilor, despre mall`uri. Nu au vazut chiar tot, insa nici ei nu stau prea bine la niciun capitol, indiferent de ce natura.
    Important e ca, „Curve” sunt si la ei.
    :-h

Lasă un răspuns

