Recunoaşterea fragilităţii de sine

Temperament@deviantart

Temperamentul nu poate fi schimbat, nu poate fi înlocuit cu un altul, dacă nu îţi place cum eşti. Dar fiecare poate implica o doză de toleranţă pentru a găsi echilibrul dorit. Fiecare dintre cele patru temperamente are minusurile şi plusurile sale, în proporţie inegală. Traiectoria pe care tind să o aleagă oamenii se aseamănă mai mult celui coleric. Curajoşi, orgolioşi, ambiţioşi, individualişti, încăpăţânaţi, egocentrişti, realişti, practici, serioşi, vicleni. Sunt multe de enumerat…omul se vrea rege. Iar societatea care pare o junglă în care oamenii nu sunt consideraţi animale pentru că greşesc, aaa, gândesc, acoperă dorinţele puterii, vraja luptei pentru statutul cel mai înalt, dând la o parte orice semn de omenie.Nu am o statistică, nici o cifră, dar sunt din ce în ce mai puţini melancolici (dpdv temperamental). Ei au multe minusuri în faţa celorlalţi: introvertiţi, lipsiţi de încrederea de sine, timizi, sensibili, uşor asaltaţi de practicismul grăbit de azi. Instabili şi profunzi.

În semestrul II de facultate, am avut un curs de comunicare interpersonală, la care am fost o singură dată, din pacate. Atunci am făcut un exerciţiu al temperamentelor: fiecare grupă avea o persoană care îi analiza pe ceilalţi. Când a venit rândul meu de a fi analizată, nu mă aşteptam să fiu atât de uşor „descusută” de o persoană cu care abia mă salut. Am rămas pe gânduri. Am fost singura încadrată la cei melancolici. Mi s-au descris atributele pe care nu voiam să mi le recunosc: teama de a prelua controlul, de a-mi impune punctul de vedere, de a deranja pe cineva sau chiar faptul că, atunci când intru într-o încăpere, mă simt analizată. Bine, şi faptul că melancolicii sunt creativi, pasionaţi şi vor să fie „near the spotlight”, nu în centru.

De atunci, s-a schimbat ceva, în sensul că m-am acceptat pe mine. Mi-am acceptat frustrările şi punctele slabe cu o uşoară mândrie, chiar. Ele au devenit atuuri, trăsături fără de care nu m-ar mai iubi cei care mă iubesc, fără de care nu aş mai fi acea Andreea imperfectă. Ele au scos cea mai bună personalitate din mine şi m-au şlefuit. Încă o  fac. Temperamentul ne îngăduie să ne exprimăm propriul sens sub forme diferite, descoperindu-ne propriul Adevar. Fiecare este un tumult unic îmbibat într-o fragilitate densă.

Lasă un răspuns

