E criza, nu e criza.

Dar oare de ce ar fi inventata?

Din cele mai multe motive. Sunt mai multe motive pentru care nu ar fi criza de-adevaratelea. Daca e criza, inseamna ca sunt salarii mici si taxe mari. Daca e criza, inseamna ca e haos in politica si se cauta motive de a interschimba functii si oameni in functii. Daca e criza, inseamna ca angajatorii cer munca de bou pentru un salariu insesizabil. Daca e criza, inseamna ca exista motive de a da afara personal. Daca e criza, preturile se pot juca in voie cu disperarea noastra. Daca e criza, muncim mai mult si suntem mai productivi. Daca e criza, suntem fortati sa facem lucruri pe care nu le-am fi facut in veci: sa muncim dupa ani de facultate si mastere, ca agenti de asigurari sau vanzari. Sa se zgarceasca facultatile la utilitati si aparatura necesara. Daca e criza, taxele cresc: taxe de facultate, abonamente de transport, mancare, utilitati, carburanti. Daca e criza, ne vindem de tot, la pret de nimic.

Daca nu ar fi criza, am fi prea linistiti, prea calmi, prea bucurosi, prea normali. Am fi europeni. Daca nu ar fi criza, am fi civilizati si idealisti. Daca nu ar fi criza, am visa si am vedea cum visele devin realitate, pentru ca am avea timp si am aduna resurse. Daca nu ar fi criza, taxele ar fi mici, dar platite just. De fapt, nu ar exista taxe, ci doar castiguri. Daca nu ar fi criza, am gasi orice la diferite preturi, nu nimicuri la cel mai mare pret. Daca nu ar fi criza, am fi o tara prospera, am invata, am construi scoli si am duce copiii la studii, ca sa aiba cine conduce poporul. Daca nu ar fi criza, ne-am educa si cultiva cultura, pentru a gandi mai bine. Daca nu ar fi criza, am manca mai sanatos si ne-am respecta agricultura, pentru ca am observa ce fertile ne sunt pamanturile. Daca nu ar fi criza, ar fi mai curat. Pentru ca ne-ar pasa de locul potrivit in care traim. Daca nu ar fi criza, am avea o tara. Am avea un spatiu bine determinat cu o populatie eterogena.

In schimb, se spune ca e criza. Se pare ca e criza. Pentru ca nu mai avem o Romanie, nu mai avem tara si pamantul, sunt vandute toate si pe datorie. In schimb, se mai spune ca nu e criza. Se pare ca nu e criza. Mai avem speranta. Si un vin de casa. Si o tuica tare. Si o inima care bate. Deocamdata.

Un gând despre “E criza, nu e criza.

Lasă un răspuns

