Raspunsul la dilema mea perpetua e de mult stiut

A fi singur a devenit o boala rusinoasa. De ce fuge toata lumea de singuratate? Pentru ca ea te obliga sa cugeti. In zilele noastre, Descartes n-ar mai scrie:”Cuget, deci exist”. Ar spune “Sunt singur, deci cuget”. Nimeni nu vrea singuratatea, pentru ca iti lasa prea mult timp pentru cugetare. Or, cu cat cugeti mai mult, cu atat esti mai inteligent, deci mai trist.” (Frederic Beigbeder)

Multumesc, http://www.theperfectdreamer.wordpress.com

5 gânduri despre “Raspunsul la dilema mea perpetua e de mult stiut

  1. Si eu fug de singuratate desi in adolescenta mi-am dorit sa fiu singur. Atunci imi doream sa stau in camera mea si sa ma gandesc la toate nedreptatile care mi se intamplau. Nu e neaparat o stare de „emoneala” 🙂 ci pur si simplu asta-mi doream. Avem dreptul sa ne dorim ce vrem in viata.

    Acum, la peste 20 de ani, nu mai vreau sa fiu singur. Vreau sa fiu inconjurat de oameni, de buna dispozitie, de caractere adevarate.

    Referitor la citatul tau mi-am adus aminte de cateva vorbe aruncate aiurea de Paler intr-una din cartile sale: „Iti intelegi viata sau o traiesti?” Cu alte cuvinte „cu cat gandesti mai mult cu atat realizezi mai bine ce se intampla” – asta ca sa te citez Dyutzza 🙂

    Cred ca pentru fiecare singuratatea inseamna altceva. Poti fi singur si in doi, asa ca depinde numai de noi ce alegem sau ce fel de singuratate alegem. O singuratate egoista, impartasita cu cei 4 pereti ai unei camere, sau cu valurile marii ori alaturi de o persoana care ne iubeste dar pe care n-o putem iubi acum sau in viitor.

    „Sinugratatea nu te invata ca esti singur ci ca esti singurul” – Emil Cioran

    „Singuratatea e o tarfa care nu te invinuieste ca esti egoist” – Octavian Paler

Lasă un răspuns

