o concluzie pansată cu un cuplu decuplat

Mi-e foarte greu să recunosc ce se întîmplă cu mine. Mereu o pățesc primăvara. De aceea, îmi declar oficial că nu este anotimpul meu preferat. E o vreme perfidă, care suferă de astenii irecuperabile. Iar timpul este dubios rău, ziua e friguroasă și cerul e îmbîcsit de praf și nori triști, iar noaptea devine prea caldă, ca un culcuș pentru vise devenite irealitate. Nu găsesc niciun raționament logic în cursul trezirii sau al adormirii mele. Timpul și spațiul s-au ascuns de mine după perdele de nopți singuratice, iar oamenii mă tot ating. unii curat, alții murdar, total contrar voinței mele. Astfel încît sensul meu suferă turbulențe în zbor și se zgîrie ba în hohote de rîs colective, ba în depresii intime.

Ideea e că am o singură vagă idee despre ce înseamnă starea de după. De după încheierea a 4 ani de cuplu, cu foarte multe rele și foarte multe bune – nu prea există vindecare post-relație. Adicătelea, de obicei, după încheierea unei etape/ciclu/relații, te-ai aștepta la un oarecare nou început, împrospătare. semn spiritual, revelație, putere, plus sentimentul că poți cuceri lumea.

Ei bine, de început, eu am tot început cu mine, nițel așa. Semnele vin din partea unei direcții total greșite, dar una amuzantă rău. Iar putere sau voință – zero, pentru că începe să îmi placă delăsarea. Fără primul pas. Bine că vor alții și pentru mine.

Concluziile a 4 ani de cuplu decuplat din cauza unor neadevăruri și irealități descoperite prea tîrziu m-au învățat cam multe, încît nici de vreau să le uit, nu pot. E mecanismul acela natural al omului de a nu mai baga mîna iar în foc, de vreme ce s-a ars o dată și bine. Concluziile astea m-au năpădit – în ochi, buze, piele, oase. Sunt cicatrici invizibile, dar palpabile. Se simt la atingere, pe un corp în plină maturizare, ca și oasele care mai trosnesc din cînd în cînd, care se pliază în funcție de emoții, pe sub piele.

Le ignoram pînă acum, ele nici nu existau, îmi ziceam. Dar nu e rău să recunoști la ce concluzii ajungi după o experiență. E ca fișa de lectură după cufundarea într-o carte. Degeaba am vrut să mă reînnoiesc uitînd de trecut – nici nu am cum. Există doar reparare, iar aia bună vine în timp îndelungat. Viclenia nu m-a ajutat, nici viciile – am căutat și am găsit pansamente emoționale de toate soiurile – niciun rezultat, s-au desprins imediat, unele erau ieftine, altele second-hand. Logica mi-a arătat că nu e OK așa. Mă vindec de la sine, dacă am curajul de a îmi accepta cicatricile nevăzute.

Și, detasîndu-mă treptat și frumos de petele obscure ale unei iubiri apuse, am reușit să mă stabilizez; nu mai am la ce privi înapoi, nu a rămas nimic – mă uit la mine și mi-e îndeajuns de bine acum.

Concluziile unei relații consumate sunt că durerea nu se uită, ci se privește cu înțelepciune, în oglindă, iar scurtele fericiri contrabalansează prin lipsă de regrete majore. În ceea ce privește oamenii care se perindă înainte și înapoi pe lîngă mine, cicatricile apropie idealurile și pofta de viață, de prezent și viitor, dar anulează setea aceea de dragoste. Pentru că dragostea devine un atu pe care prea puțini îl dețin, e amăruie și copleșitoare.

În lipsă de suflet vindecat, așteptările cresc și dezamăgirea își pierde din amăreală. Nu mai ai de cine să fii dezamăgit, nu mai ai de cine să rămîi fascinat. E bine – e concluzia cea mai pertinentă și satisfăcătoare. Cît despre alinări și vindecări, vine un soare care va cicatriza ce e de cicatrizat și va acoperi orice goliciune este de acoperit, fără pansamente de proastă calitate.

Un gând despre “o concluzie pansată cu un cuplu decuplat

Lasă un răspuns

