de pe vremea cînd totul era bine și frumos

E faza aceea cu ”pe vremea mea”…aia apusă acum vreo 5 ani. Deci, în copilăria generației mele, muzica era altfel, atît de altfel încît ai prefera să-l auzi pe Fizz decît orice altceva românesc actual, cum spunea un prieten aseară. Noroc de prietenul ăsta care m-a făcut să mă întorc în trecut, în perioada în care primeam eugenii de la mama, cînd venea de la serviciu, cînd mă trezeam dimineața și mă uitam doar pe Atomic Tv, cînd petreceam după-amiezile la vară-mea în pat, ascultînd casete cu T-short, Double D, As xx, Sing sing BB, Animal X, Angels, GENIUS !! d-astea și ne imaginam cum ar fi să fim pe scenă cu ei. Nu ne gîndeam la probleme de conștiință, la iubiri neîmplinite, la naiba – nici nu știam ce e aia. Nu aveam depresii sau gînduri existențiale, nu ne gîndeam la viitor, doar visam, visam, VISAM cu ochii deschiși și rîdeam întruna. Universul era mai mic, era mai simplu și mai frumos, mai bogat în fericire. Acum e trist, fumat, pastilat, cool-ificat, complicat și răutăcios.

Stați că mi-am amintit de ce ascultam eu cu pasiune și cu sentiment :), mai ales că Oana era un soi de role model pentru mine. E !

Perioada în care ascultam numai ”Te-aștept cu un buchet de trandafiri, heyooo” sau ”Inima te cheamă, acolo unde știi, inima te cheamă, ai grijă, n-o răni” sau altele. A fost o perioadă atît de frumoasă, încît cînd împarți acum, la 21 sau 25 sau 29 de ani, o melodie cu un prieten sau un coleg, simți că te legi spiritual cu fiecare și trăiți toți simultan, aceleași trăiri. Pentru că e ușor să te întorci cu bucurie spre o vreme mai simplă și mai pură, în care doar ascultai muzică românească mișto, nu cool, cu versurile potrivite, nu cu sunete cumputerizate. Muzica era cu mult mai valoroasă decît ”valoroșii” din ziua de azi, care ne-au invadat cu păcănele seci sau cu manele.

Cu dedicație pentru toți celor cărora nu le e rușine cu ”ola ola e!”. Pînă le ascultați și voi, descarc și eu perioada de 12-16 ani în laptop. Bucurați-vă-ți! xoxo

Lasă un răspuns

