inundații sufletești de noiembrie

ascultare de noiembrie

Uneori, îmi place să-mi dezlipesc masca, deși mă doare. Visez că-mi plouă-n ceafă. Senzația boabelor de apă dezghețată căzînd cu pleosc pe genunchi mă cutremură pînă-n oasele fracturate. Încheieturile îmi scîrțîie lent, la bătaia vîntului de aduceri-aminte. Și totuși, mirosul e proaspăt. Boroboațele lichide îmi leagă zeci de căi luminate curse pe spate.Curg la vale, curg pe spinare, găsindu-și loc în visele din plapumă. M-au dezbrăcat de praf și de vechile amprente lăsate de copii obraznici. Nu știu ei că nu-i frumos să stai la fereastră cu mîinile avide lipite de geam? Nu știu ei, că sunt micuți. De unde să știe că, în geamul invizibil, reflexiile de sine ies la lumină? Nu stau pitite-n colțurile plîngăcioase ale ochilor mei încărcați de nori. Ies la iveală să strige disperate, să depăneze emoții mute neauzite de după masa sticloasă, de tine, de el, de ei. De aia, îmi tremură geamul dezgolit și înecat de apă de fiecare dată cînd norii mi se descarcă din piept, din colțurile neșlefuite ale dorului de noiembrie.

Dansează liniștea-mi cînd plouă, dansează cu mine! Mă gîdilă în coaste, cînd aburii calzi din respirația gurii lor se întrepătrund cu răceala tăioasă a viselor mele neîndeplinite. Prinsă în cîteva cuișoare, mă zgîlțîi cînd gîndurile-mi fulgeră și sufletu-mi îndură lumini orbitoare după cîte-un veac de întuneric. Nu e furtună… nu mi-e salvarea. Cu fulgerătoarea disperare, cu orbitoarea melancolie și o neagră suferință ce nu se ștere de păcate. E vechea tristețe care-mi picură-n ceafă. Visez, aburește-mi sufletul din nou, preț de cîteva secunde, desenează-ți zîmbetul pe masca mea de sticlă, înainte ca ploaia să mă inunde. Mi-e noiembrie.

Lasă un răspuns

