Stii sentimentul?

Cea mai grozavă expresie, cînd vine vorba de afect.

Pentru că nu mai ştii să simţi, de aici se trage şi nesimţirea aceea care ne droghează cu dulceaţa falsă a nepăsării. De ce să ne pese, de ce să riscăm, de ce să ne măcinăm sufletele aflate pe moarte, după ce au fost înjunghiate de mine, de tine, de ei? Nu ştii sentimentul, pentru că ţi-ai pierdut scînteia de lumină şi de speranţă care te înflăcăra intermitent în vremurile duioase ale iubirii.

Aş vrea să nu mai ştiu sentimentul. Sentimentele. Deja am pierdut cîteva bătălii, deja am cunoscut resemnarea şi acceptarea. Şi mai ales, frica. Durerea mi-era al doilea culcuş nocturn, însă mi-e sternul atît de intoxicat cu  amărăciune, încît am înghiţit-o cu poftă, pentru că atît mi-ai dat. Şi nu am voie să nu zîmbesc. Dar nu mai am voie să cînt, să şoptesc frumos, să alint genele negre ale iubirilor mele. Tot ce simt acum, e acel sentiment de disperare interioară, de muţenie, ca în coşmarurile cele mai crunte, cînd nu pot striga din toţi porii, din ochi, din nas, din piept. Ştiu cel mai mult sentimentul acela în care fug, prinsă în halucinaţii, de gîndire şi amintire şi mă trezesc în dureri atît de mari, încît nu glumesc cînd spun că aş fi fericită numai să îmi decupez sternul şi să îmi smulg inima şi să o arunc în gol, în abis.

Ştii sentimentul? Nu-l ştii, atunci de ce îmi trezeşti mîhnirea? Dacă nu ştii sentimentul, nu mă ştii, prin urmare, lasă-mi durerea să-mi umple venele şi să pompeze furie în creier, pînă mă dozează bine în inerţie. Să nu mai ştiu nici eu sentimentul.

Un gând despre “Stii sentimentul?

Lasă un răspuns

