Călătoria din zori

E duminică dimineața și nori denși de ceață stau cuminte așezați pe asfalt și pe iarba încă grasă de viață. Nicicând răsăritul nu a fost mai tăcut și mai împlinit ca acum. E câmp, totul în jur numai câmp pustiu, la fel ca mintea amorțită de aburii de alcool și de chipuri ce promit desfătări iluzorii.

Iarba se dezmorțește-n straturi, mai bate câte-un gând peste ea, îi mai cutremură nițel roua crudă de pe pleoapele tăioase, să prindă cu pieptul gol căldura astringentă a unui soare suprem. Valurile de ceață nu mă lasă să te văd. Mă înșală ca o fată morgana locală. Întrezăresc, ca un orb încă copleșit de nuanțe fumegânde, doar contururi. Siluete în mișcare, cu capul răsărit plin de speranță, cum cresc firele de grâu încolțit, după mai mult timp, mai mult timp și dimineți ale noilor începuturi.

Poate că nu-ți pot mângâia chipul lipsit de trăsături, nedefinit, în acest timp al uitării de sine, dar mi le imaginez pe rând, cu ochii închiși. E mai ușor. Posibil ca ceața să te sperie, te îndepărtează cumva de locul în care mi-am prins rădăcini să se bucure frunzele mele de tine. Doar sufletul mijește după aroma gurii tale, culoarea copacilor din ochii tăi umezi și zâmbetul rar cu care, șocant, m-ai cuprins în insomnii iernatice.

Trezește-te, e răsărit încă, și oamenii abia ce-au adormit în reavănul pământului în care s-au speriat și-au găsit tăcere pe post de alinare. Trezește-te acum din plapuma deasă de ceață cu care ți-ai învelit vlăstarii crescuți anormal în piept și vezi lumina mută cu palmele fierbinți, ridică-te către cer ca mine.

Roagă-te ca un sihastru care-și așteaptă penitența vindecătoare, ca sufletul să nu se înrădăcineze prea mult în negura negării și să erupi, modest sau curajos, spre un început sensibil. Poate atunci, mă vei găsi privind împăcată, cu speranța înbujorând spre tine. “Te-am așteptat”.

 

Lasă un răspuns

