Drumul de la teorie la practică în îndrăgosteală fute tot

Illustration by Corrine Merola

Am dus atâtea discuții privind îndrăgostirea: când vine, cum vine, se formează odată cu chimia, cu atracția sexuală de la început, sau vine în timp? Multe prietene de-ale mele îmi spun că dacă nu e din prima chimia, nu e nimic. Dacă chimie nu e, nimic nu e. Problema e că, de-a lungul vieții mele, întotdeauna a venit în timp. Am cunoscut mulți băieți, am cunoscut mulți bărbați. Prima iubire a venit fulminant, pe nepregătite, ca mirosul îmbătător de tei după o ploaie de vară fierbinte, lăsând amprenta parfumului direct pe piele, inundând pur și simplu toată ființa. S-a dus la fel de repede, lăsând în urmă un iz de solitudine groaznică și o defragmentare greu de suportat. A doua iubire a venit în timp, cu răbdare și tandrețe necondiționată, ștergându-se lent, foarte lent, dar sigur. Dilema focului mistuitor versus mocnirea cărbunilor încinși la intervale de timp. Cu toate că am căutat, după aceste iubiri primordiale, să sesizez Calea, Adevărul unei relații de iubire, am rămas în același univers fără trecut și fără viitor, pierdută ca un copil. Dar inima îmbătrânită îmi spune că, pentru mine, iubirea vine în timp. Când pentru cei din jurul meu, trunchiul relației se usucă cu fiecare strat de coajă, al meu prinde contur, iar crengile înverzesc fără a cerși soare, fără a contempla ploaia. Dragostea îmi vine în timp, odată cu intimitatea, cu dăruirea completă a unei ființe spre fericirea altei ființe, fără a se risipi, paradoxal. Înflorind împreună.

Dar drumul de la teorie la practică fute tot.

Lasă un răspuns

