drumul mătăsii

Vreau să mă îmbrac în tine

pielea ta e mătase pentru buricele degetelor mele

mi-e teamă să nu o agăț cu despărțiri din trecut

e o finețe fără cusături

uneori nici nu o simt pe mine, în muțenia rece a dimineților

seara doar, corpul tău mă strânge cu umbre

tivurile degetelor tale și cusăturile unei inimi încă neînvinse

mă fac să resimt propriile tale amintiri

le trăiesc pe mine

le simt chinul devenirii

ți le asumi cu zâmbet

în timp ce eu transpir sufocată de ele

și totodată,

în mătasea ta transpir iubire,

iar teama că asta-mi va consuma carnea și spiritul

crește pe mine precum mușchii pe copaci

nu vreau să mă termini

în rarele clipe când respir,

îmi dau seama că e o descărcare și încărcare

cu cât te strâng în mine plină de sudoare

absorb înapoi

nimic nu se pierde, știi, ca universul

o regenerare care se-mpacă simbiotic

devenim

mi-e teamă

cașmirul în care mi-am crescut copila

mai că asprește liniile volatile cu care-mi descânți sufletul

bucățile de material cosmic din care suntem croiți sunt aceleași

și totuși atât de diferite-n textură

încât tăieturile adânci sunt inevitabile

Vreau să mă îmbrac în tine

mânecile tale-mi țin de cald prea strâns

pe încheieturi fragile cu oscioare goale

îți port plăcerile pe gât ca un șirag greu de perle

pielea ta mi s-a lipit pe întreg spatele ostenit de

atâtea și atâtea dezamăgiri iernatice

ca și cum ești acolo,

ca și cum ești cu mine

nu mă mai dor oasele a frig solitar

transpir în tine şi pe tine de fiecare dată

doar pentru genunchi n-ai mai avut loc

cad zdreliți pe asfaltul unor tristeți de care nici nu-s vinovată

cu aceeași candoare de îndrăgostită perpetuă cum m-ai vrut

lăsată să-mi duc drumul patimilor sângerând amintiri

care vor deveni treptele spre micului univers pe care

l-am nutrit

spre nimic şi înapoi.

 

(foto)

 

Lasă un răspuns

