Cu hamacul prin “pădurile” urbane din București

Ce poți face într-o vineri după-amiază, dacă nu să te lași “răpit” de la biroul corporatist din Pipera să te legeni într-un hamac, într-o pădurice departe de zgomot și aglomerație? S-a întâmplat alaltăieri, la provocarea lui Doru, inițiator al escapadelor #antistress în natură, când s-au luat câțiva prieteni și mai ales câțiva “corporatiști” să vadă care-i treaba cu hamacul, în grădina Eden. De fapt, provocarea principală a fost alta: să testăm hamacul Double de la Minor Swing cu cinci adulți. Nefiind chiar o fire pasionată de adrenalină, nici sportivă, dar nici cu prea multe astfel de experiențe la activ, am zis haida, de ce nu? Mai ales că s-au promis niște burgeri incredibili de la Aria Burger, ușor diferiți față de  ce mai încercasem – ananas murat, ceapă murată, sosuri preparate de ei etc etc. Cred că ce-am mâncat eu a fost un Garage Machoman Burger cu de toate bune, apoi am trecut cu burta plină la încercat mai întâi hamacul Double, lung și foarte rezistent. Ne-am urcat șase fete, plus Doru – și-a ținut, nene, rezistență maximă. E comod, iar legănatul acela te îmbie să mai stai și să mai stai și să mai stai, și pare ideal pentru cei care au familie și puști hiperactivi. Sau doar forme ceva mai voluptuoase…

cu hamacul
Din culise! FOTO Dragoș Boldea

S-a nimerit să fie o zi perfectă de testat hamace mai ales pentru că, la ceasul după-amiezei, era liniște și pace, într-o oază de verdeață, oamenii au fost dintr-aceia faini și cu idei și am mai învățat și cum se amplasează un hamac astfel încât cordelușele să aibă noduri sigure, reglabile după bunul plac, să nu dai cu fundul de pământ și nici să nu rănești scoarța copacilor. Bine, și cei de la Minor Swing te învață pas cu pas și cu ilustrații cum să-l amplasezi și pe care să-l alegi în funcție de nevoile tale.

Cum se nimerește de obicei, cu ochii închiși. Ideea e că nimeni n-a fost rănit! :)) FOTO Cătălin Nenciu
Cum se nimerește de obicei, cu ochii închiși. Ideea e că nimeni n-a fost rănit! :)) FOTO Cătălin Nenciu

Pentru mine, a fost amuzant în condițiile în care încă nu mi-am luat nici cort (promit anul ăsta), profitând mereu de prieteni pentru problemuța asta, și nici nu-s atât de mult scoasă-n natură, deși în păduri mă simt ca acasă. Plus că a fost a doua oară când m-am urcat în hamac și am gustat același sentiment de bine, ademenită de somn lin.

Hamace - de toate pentru toți FOTO Cătălin Nenciu
Hamace – de toate pentru toți FOTO Cătălin Nenciu

Prima oară când am fost cu hamacul s-a nimerit să fie într-un colț de rai, undeva departe de capitală, în Snagov, unde lacul mușca discret din pădure, lăsându-și urmele umede pe trupul pământului. Ne auzeam doar bătăile inimii și tropăitul unui Jean, miriapodul imens care ne-a tăiat calea. Unii s-au apucat de cules leurdă, eu m-am chinuit să mă urc în hamacul prietenului meu și să-mi găsesc poziția perfectă. Cu foșnetul frunzulițelor și crenguțelor deasupra capului, soarele ascuns printre copaci și privirea direct spre reflexiile apei. Vis, paradis! Mi-am luat „Memorialul mânăstirii” al lui Saramago în mâini și nici nu am apucat să citesc câteva pagini, că legănatul și liniștea și confortul m-au trimis la somn. Ceea ce a fost puțin ciudat, dat fiind că am probleme cu adormitul și nicidecum nu pățesc asta după-amiaza. Faaaaaapt pentru care am căutat dacă există vreo legătură ceva mai „științifică” cu sinapsele odihnite în hamac fie în grădină, în pădure, la munte, la mare.

Ceva de genu' #cuhamacul
Ceva de genu’ #cuhamacul

Ce-am aflat e că:

  • Corpul se află într-o poziție foarte relaxantă, suspendat în aer
  • Balansarea aduce aminte de leagănele pentru bebeluși, cu efect antistress atât pentru minte, cât și pentru corp
  • Reducând stresul, odihna în hamac reduce și nivelul tensiunii
  • Poziția din hamac presupune ca scheletul să nu întâmpine noduri tensionate și vertebrele să fie aliniate fără presiune
  • Cel mai important, legănatul cu hamacul ajută oamenii să adoarmă mai repede și să aibă un somn profund față de dormitul într-un pat normal (iarăși, la fel ca legănatul bebelușilor pentru a adormi mai repede). Într-un studiu făcut de Universitatea din Geneva pe 12 adulți arată că legănatul în hamac crește nivelul de oscilații la nivel cerebral, care sunt asociate cu somnul profund și întărirea memoriei. Cercetătorii au mai punctat că legănatul crește durata unui stadiu de somn de tip N2, care este jumătate dintr-o noapte de somn liniștit.Următorul pas, spun ei, este să aflăm cum poate această puterea a legănatului în hamac de-a induce somnul să trateze și tulburări ale somnului precum insomnia. Pam-pam!

Mie mi-a plăcut hamacul double layer în care poți dormi și noaptea sub cerul liber, cu sacul de dormit și izoprenul între cele două straturi ale hamacului, care chiar e fix ce trebuie pentru somn adânc, tu cu stelele, tu  cu universul.

Și, desigur, după cum s-a pus problema și la povești, în hamac e loc perfect de doi, așa că îndrăgostiții aventurieri pot încerca porții de iubire urmate de un somn sănătos sub cerul liber, ancorați de trunchiurile copacilor, doar sub privirile curioase ale driadelor. Ce-i frumos, și lui Dumnezeu îi place, până la urmă. Cui îi mai place? În hamac, zic.

596c3625a3e934385272c0029ebf0559

 

Lasă un răspuns

